Hoe kan iemand die overleden is online zijn?

Gisteren was eeb vriendin van mij die overleden is opeens een tijd lang online op Instagram.
*een.

2 weken geleden
in: Internet
crispy
2 weken geleden
Dat had ik laatst ook met een vriend van mij. Blijkt dat iemand van zijn familie het account regelmatig checkt op nieuwe berichten. Dat zou bij jouw vriendin ook het geval kunnen zijn.
Pieterke
2 weken geleden
Dan is het account niet verwijderd.
HeerVoldemort
2 weken geleden
Heb ik bij een collega van mij. Die is meer dan een jaar geleden overleden, maar nog regelmatig online op WhatsApp. Ik vermoed dat zijn zoon dat is.
ronron1212
2 weken geleden
Ze is niet online wat ze is er niet meer. Het is iemand die toegang heeft tot haar account en dat gebruikt.
Pieterke
2 weken geleden
Ik heb het ook met een Facebookvriendin van mij die is overleden. Haar familie zet nog met speciale dagen een herinneringsbericht op haar Facebookaccount. En het Facebookaccount van een overleden nicht is "gewoon" niet verwijderd door de nabestaanden.

Geef als eerste antwoord